پرستش خداوند...
سه شنبه, ۶ مرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۲۲ ق.ظ
سوره مبارکه مریم آیه شریفه 36
وَإِنَّ اللَّهَ رَبِّى وَرَبُّکُمْ فَاعْبُدُوهُ هَذَا صِرَاطٌ مُّسْتَقِیمٌ
معنای آیه:
و در حقیقت، خدا پروردگار من و پروردگار شماست، پس او را بپرستید که راه مستقیم همین (بندگى او) است.
پیام آیه:
حضرت عیسى(ع) در معرّفى خود گفت: من بندهى خدایم، «انّى عبداللّه» اوّلین دستورى که دریافت کرد دربارهى نماز و عبادت بود، «و اوصانى بالصلوة» و اوّلین برنامهاى را هم که اعلام کرد پرستش و عبادت خداوند بود. «فاعبدوه»
اصرارِ حضرت مسیح بر یکتاپرستى و تأکید بر اینکه راه مستقیم همین است و بس، پاسخى است به طرفداران تثلیث و دیگران.
کتاب و قانونى سبب رشد و بیدارى است که از سوى خداوند باشد.
قرآن، داراى موقعیّت والا و جایگاه بلندى است.
*یکى از اهداف نزول کتب آسمانى، تذکّر و کرامت بخشیدن به انسانهاست.
تاریخ گذشتهى انسان و سرنوشت و آیندهى او در قرآن ترسیم شده است.
قوم عرب و سرزمین حجاز از برکت قرآن، عزیز و نامدار شد.
اگر انسانها بیندیشند، حتماً دست نیاز به سوى وحى و کتاب آسمانى دراز خواهند کرد.
از تمایلات فطرى مردم براى ارشاد آنان کمک بگیریم. (هر کس میل دارد نامش در تاریخ به خوبى وکرامت بماند، خدا در این آیه مىفرماید: کتابى براى شما فرستادیم که نامتان بماند.) «فیه ذکرکم»
8 - تکذیب انبیا، بىخردى است. زیرا معارف قرآن هماهنگ با عقل است.
وَإِنَّ اللَّهَ رَبِّى وَرَبُّکُمْ فَاعْبُدُوهُ هَذَا صِرَاطٌ مُّسْتَقِیمٌ
معنای آیه:
و در حقیقت، خدا پروردگار من و پروردگار شماست، پس او را بپرستید که راه مستقیم همین (بندگى او) است.
پیام آیه:
حضرت عیسى(ع) در معرّفى خود گفت: من بندهى خدایم، «انّى عبداللّه» اوّلین دستورى که دریافت کرد دربارهى نماز و عبادت بود، «و اوصانى بالصلوة» و اوّلین برنامهاى را هم که اعلام کرد پرستش و عبادت خداوند بود. «فاعبدوه»
اصرارِ حضرت مسیح بر یکتاپرستى و تأکید بر اینکه راه مستقیم همین است و بس، پاسخى است به طرفداران تثلیث و دیگران.
کتاب و قانونى سبب رشد و بیدارى است که از سوى خداوند باشد.
قرآن، داراى موقعیّت والا و جایگاه بلندى است.
*یکى از اهداف نزول کتب آسمانى، تذکّر و کرامت بخشیدن به انسانهاست.
تاریخ گذشتهى انسان و سرنوشت و آیندهى او در قرآن ترسیم شده است.
قوم عرب و سرزمین حجاز از برکت قرآن، عزیز و نامدار شد.
اگر انسانها بیندیشند، حتماً دست نیاز به سوى وحى و کتاب آسمانى دراز خواهند کرد.
از تمایلات فطرى مردم براى ارشاد آنان کمک بگیریم. (هر کس میل دارد نامش در تاریخ به خوبى وکرامت بماند، خدا در این آیه مىفرماید: کتابى براى شما فرستادیم که نامتان بماند.) «فیه ذکرکم»
8 - تکذیب انبیا، بىخردى است. زیرا معارف قرآن هماهنگ با عقل است.